مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد یک مدل کامل در آموزش جامعه هدف بهزیستی است

"سید صولت مرتضوی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه خود به شهرستان طالقان با حضور در مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد با افراد دارای معلولیت و جامعه هدف بهزیستی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛گفتنیست ساخت مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد اوایل دهه ۶۰ بمنظور ارائه خدمات به توان یابان ،افراد دارای معلولیت و جامعه هدف بهزیستی با همت و همدلی انسانهای نیکوکار آغاز شد و هم اکنون دارای یک مرکز آموزش علمی کاربردی سالن همایش مرکز توانبخشی سالن غذاخوری و کلاس ها و کارگاههای آموزشی است که با هدف آموزشهای رایگان فنی و حرفه ای به توانیابان به کار خود ادامه می دهد.

سختی های امکان ادامه تحصیل افراد دارای معلولیت جسمی - حرکتی در مراکز دانشگاهی باعث شده است تا این مجتمع نیکوکاری نخستین مرکز دانشگاهی ویژه توان یابان کشور را در سال ۱۳۹۰ تأسیس کند و علاوه بر آموزش فنی حرفهای خدمات توانبخشی ،فیزیوتراپی کاردرمانی مددکاری و مشاوره کاریابی و اشتغال حمایتی نیز ارائه شود.

همزمان سازی فرآیندهای آموزش و کارورزی و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و کوتاه مدت منجر به اشتغال از سویی و ایجاد انگیزه و خودباوری و استقلال مالی و حضور اجتماعی افراد دارای معلولیت و مشارکت و مسئولیت پذیری از اهداف و ارزشهای مجتمع رعد میباشد.
 کارآموزان رعد می توانند به صورت رایگان از تمامی خدمات و تسهیلات رعد استفاده کنند و بهزیستی استان البرز با تخصیص یارانه مراکز دولتی حمایتهای مستمر خود را از این مرکز ادامه میدهد و بخشی از هزینه های این مجتمع نیز از محل کمکهای نیکوکاران تأمین میشود.

کد خبر 96704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد